tlhIngan-Hol Archive: Fri Aug 07 08:14:10 1998

Re: jImugh -- HIQaH!

: I'm working on translating the creed of my martial-arts group (Kajukenbo)
: into Klingon.  It's not hard to translate the sentiments, but I've hit a
: brick wall:  I need a way to translate the concept "to be at stake."  Ideas,
: anyone?
:
: qoror

{pav}  be urgent (v.)

 - [No examples in canon.]

{potlh}  be important (v.)

 - tlhIngan qorDu' pong potlh law' Hoch potlh puS
   Above all, the Klingon family name is highly valued. S13
 - qorDu' SaHlu'chugh 'ej matlhlu'chugh vaj wa' tlhIngan ghob potlhqu'
   devotion and loyalty to family is one of the most important Klingon
    virtues. S13
 - batlh potlh law' yIn potlh puS
   Honor is more important than life. TKW
 - potlhbe'chugh yay qatlh pe''eghlu'
   If winning is not important, then why keep score? TKW
 - tlhIngan wo' yuQmey chovlu'chugh Qo'noS potlh law' Hoch potlh puS.
   The principal planet of the Klingon Empire, Qo'noS... S27
 - nentay loptaHvIS tlhIngan potlh tlhIngan 'oy'naQ'e'
   The Klingon Painstik is an important part of a Klingon's Age of
    Ascension ceremony. S32

For the opposite idea:

{ram}  be trivial, be trifling, be unimportant, be insignificant (v.)

 - wanI' ramqu'
   a very unimportant event  TKD
 - naDev qaS wanI' ramqu'
   There's nothing happening here. TKD
 - meH, naDev qaS wanI' ramqu'.
   Bridge, nothing happening here. ST3
 - ram meqmey
   Motives are insignificant. TKW
 - ram; ghIlab ghew rur
   trivial as a glob fly KGT

Voragh                            Grammatici certant et adhuc sub judice
Ca'Non Master of the Klingons     lis est."         Horace (Ars Poetica)

Back to archive top level