tlhIngan-Hol Archive: Sat Sep 13 23:48:57 1997

Re:

On Fri, 2 Jul 93 15:25:51 EDT charghwI' wrote:
>On Jul 1, 1993 11:55am, [email protected] wrote:
>> I'm curious... how many people do you think that there are,
>> world wide, who are capable of:
>>
>> 1) Holding a five minute conversation in Klingon?
>
>Very few. Probably less than 6.

ja' Qov:
>Hmm.  Where are we four years later?  The majority at qep'a' loSDIch could
>participate in a five minute conversation.  For some there would be a lot of
>nodding and smiling, but following and making the occasional comment.

qaStaHvIS vagh tup, qep'a' loSDIchDaq, ja'chuqta''e' nuv 'ar?
ja'chuqwI'vam law' nIv jav law' QIv net Sovbej.

>If the conversation was slow, on a restricted topic and allowed a fair
>amount of repetition could we count thirty or forty who could do it?  Am I
>wildly optimistic or short? Does it count if the other person spends four of
>the five minutes looking up things in the dictionary? :)

bo'Dagh motlh Dalo' 'e' vInoH jIH.

qaStaHvIS wa' tup mu'ghom lulo' net chaw'chugh,
yajlaHchu'bogh wa'maH vagh vItoghlaHlaw'.
loQ yajlaHlaw' wejmaH.
loS tup DInobchugh, yajbej wejmaH ghot.

vaj qaSpu' loS DIS 'ej loSlogh ghurpu' jatlhwI'pu'.
loS nem ghaytan ghurpu' 'ej chorghmaH jatlhwI'pu' tu'lu', qar'a'?
ngoQvam wIchav 'e' vIQaHmeH, law'wI' vIghojqangmoHmeH, qepHommey vIchernIS!

-- ghunchu'wI'

Back to archive top level