tlhIngan-Hol Archive: Sun Mar 02 20:19:00 1997

Re: Hol vIlo' (was Re: Holna' wIlo'bejtaH)

On Sun, 2 Mar 1997, DaQtIq wrote:

> jIHvaD jang Joel Peter Anderson:

> >	[no. May your mind and spirit guide you.]
>
> <nIDevjaj yablIj qa'lIj je> DaghItlhHa'.
>
> Duj tIvoqtaH!

HIja'.

> loQ choyajHa'. jIvangtaHvIS jIQuch.

toH.  rojtaHghachmo' jIQuch.

> >>toH! pab potlh law' meq potlh puS pagh meq potlh law' pab potlh puS?
> >
> >"Straw Man" "False Dichotomy" pagh Daghaj.
> >	[DaQtIq appears to create a false dichotomy, reason or grammar'
>
> You seem to misunderstand the Klingon. I would translate my question as:
> "Is grammar more important than intention or is intention more important
>  than grammar."

"meq" means "reason", not "intent".  That is why I was confused.

I would say:  "ghItlh potlh law' pab potlh puS", or perhaps
"qa' potlh law' pab potlh puS"

> (btw, to conjoin nouns use in the either/or sense, use <ghap> not <pagh>.)
HIja'.  jIDogh.

> >parmaq potlh law'.  qorDu' potlh law'. lalDan potlh law'. pab potlh puS.
> >	[Love matters much. Family matters much. Religion matters much.
> >		Grammar matters little.]
>
> I would phrase this differently to use Klingon grammar:
>
> <potlhqu' ~parmaq~. potlhqu' qorDu'. potlhqu' lalDan. potlhbe' pab.>
If you meant that.  I did not intend to say "potlhbe' pab."

> Assuming <parmaq> is a noun, of course.

jIHagh!  bIDogh!

 ** Four thousand non-Okrand words can be used in a night **
 **      by a laughing Klingon! jItlhaQ! jIHagh!          **
 **         [email protected]* [email protected]      **
 **  [email protected] **http://members.aol.com/JPKlingon **

Back to archive top level