tlhIngan-Hol Archive: Sun Dec 14 12:20:25 1997

Re: Type 5 Noun Suffixes

-----Original Message-----
From: WestphalWz <[email protected]>
To: Multiple recipients of list <[email protected]>
Date: Friday, December 12, 1997 12:34 AM
Subject: Re: Type 5 Noun Suffixes

>qatlho' SuStel
>'ach DIp qelbe' mu'tlheghmeylIj <ghorgh mamej> (CK);
> <vagh rep bImejnIS> (CK);
> <bImejDI' reH betleHlIj yItlhap.> (TKW) je.
><ghorgh qaS wanI'> ghel vay' 'e' qel mu'tlheghlIj wa'DIch

not <mej>, nungbogh DIp je DIleghpu'.  not.  ghaytan nungbogh DIp lajbe'
<mej>.

>lugh'a' mu'tlhegh {ghorgh Qe'Daq mamej}?
>lughbe' 'e' vIngach

jIQochbe'.  pab 'ach Dap 'oH.

>napchuqbe' *object* *timestamp* je, qar'a'

<napchuq>?  "Be simple each other"?

> <ghorgh pa'wIjDaq jIchegh> (CK)
> <DaH machegh> (ST6)
>
>poH Daq je qel mu' {jIchegh} lo'bogh mu'tlheghlIj loSDIch
>DaH wot {chegh} wIjatlhDI' DIp qelbe'bogh moHaq wIlo'chugh Qu'maj QaQ law'
DIp
>qelbogh moHaq wIlo'chugh Qu'maj QaQ puS

moH mu'tlheghlIj 'ej pabHa'.

nungbogh DIp lajlaHchugh <chegh>, qatlh jatlhbe' nov <ghorgh pa'wIj
vIcheghnIS>?

ghaytan lajlaHbe'.  lugh <ghorgh pa'wIjDaq jIchegh> neH.

I see no reason to think that {mej} or {chegh}, (or even {qIm} or {nap}, for
that matter) can take an object.  In all cases in canon they do NOT take an
object, even in places where such an object would work better.

SuStel
Stardate 97948.6

Back to archive top level