tlhIngan-Hol Archive: Thu May 16 13:31:51 1996

Advantages of a limited lexicon

cha' SanID tlhIngan mu' DISovmo' neH tlhInganvaD potlh wIghoj.  wa'Hu'
"You speak Klingon very well" vIjatlh vIneH, 'ach tlhIngan Hol
vIlo'taHvIS ngeDqu'mo' <batlh tlhIngan Hol Dajatlh> vIja'.
tlhInganna' Hol QubmoHlaw' mu'tlhegh vIlo'laHbogh.

jImugh: Because we know a mere two thousand Klingon words, we are
learning what is important to Klingons.  Yesterday I wanted to say
"You speak Klingon very well," but because it was so easy in Klingon
to say "You speak Klingon with honour" I said that. The words I could
use appeared to make me think Klingon.

DaH machqu' mu'taywIj 'ach qastaHvIS jajmey mu'mey vIghoj.  tugh cha'
SaD mu' vISovbej!

Hmmm.  What does a pabpo' think of translating <vIja'> as "I said
that" above.  "I said it" seemed unnecessarily ambiguous in English,
so now I wonder if the Klingon is too ambiguous also.

    wovwI'

Back to archive top level