tlhIngan-Hol Archive: Mon May 06 16:59:39 1996

CanadaDaq qep KLI je

& > addressing my question.  My fears about the KLI were confirmed:
& > clearly no one, not even the director, spoke the language.
&
& This is less true now than it was for quite some time. Lawrence
& was so busy with promoting the language that he was not finding
& the time to learn to speak it.

vIHIvpu' 'e' boQublaw'mo' batlhDaj vIHubnIS.

I didn't mean to imply that he didn't speak the language, only that
I *thought* he didn't, and that my thinking so almost caused me to
bypass the KLI.  I was wrong.  tlhIngan Hol jatlhbej Lawrence.

<Starfest Kelowna>Daq ghaH vIqIHneS 'ej Hol jatlhtaHvIS vIQoybej.
maHvaD Hamlet laD je: <taH pagh taHbe' ...>

tlhIngan Holna' vIjatlh vIneHqu' 'ej vIghojmeH vISuvqang.  KelownaDaq
machqu'mo qep munarghlaHbe' Lawrence; vIyu' 'ej vIboj 'ej vItlho'.
chaq vIjoy.  ghaytan jIDoch.  mucherghchu'.  not <naDevvo' yIghoS>
mura'.  SIDqu' Lawrence.

pIj mu'tlhegh vIQoyDI' mu'mey vISovbej 'ach yaDwIjDaq mu' tlho'be'
qech'e' 'oSbogh mu'.  tuyaj'a'?  mu'tay vIHaDnISlI'.  law'be cha'
SanID mu'.  Qatlhqu'be' Hoch vIghojchu'bogh, qar'a'?  jIbuSnIS neH.

jIghItlhDI' mu'mey vISov 'ej mu'tlhegh vIghItlhlaH, 'ach jIjatlhDI'
munargh mu'meywIj.  I wish there were a Klingon radio station in
Vancouver so I could tune in and just become accustomed to the rhythm
of the language. :-)  jIjatlh'egh 'ej tIwIjvaD jIjatlh.  I guess I
can tape record myself to see how incomprehensible I sound.

Qanqor yIghummoH: qep'a' loSDIch vIghoS 'e' vInab.  PhiladelphiaDaq
ghaH'e' vItlho'bej.

Oh, and I thought KLBC meant "I'm a beginner: correct me swiftly so I
may learn," but I've just discovered that it is a cloak against such
attack by anyone but the Beginners' Grammarian.  I *am* a beginner,
but I won't fire while cloaked.  reH may' vIghomruptaH.

    - wovwI' (ghajmeH jISuvbe' 'a' ghojmeH Suvbej)

Robyn Stewart                  [email protected]
NLK Technical Library          "What you need to know"
NLK Consultants Inc, 855 Homer Street, Vancouver, BC V6B 5S2 *Canada*

Back to archive top level