tlhIngan-Hol Archive: Tue Feb 20 10:15:14 1996

Re: KLBC: poHmey

ghItlh SuStel:
>Qo'noSDaq romuluSngan ghoqwI' HoH tlhIngan 'avwI'.  SuvtaHvIS, tlhIngan
>'avwI' tlhaq ghorpu' romuluSngan.  lom nge'ta' latlhpu'.  'avqa'taH 'avwI'.
>
>cha'maHvatlh rep qachDaq ngIvnIS 'avwI'.  *{rep Sovbe'.  chay' rep ghoj?}*
> tlhIngan tlhobnIS!
>
>Of course, the whole point of the braketed part of my little anecdote is that
>I don't really know how to say this.  But there must be a way!

tlhaqwIj ghorlu'.  cha'maHvatlh rep jIngIvpa' qaS poH 'ar?

>Or take the example of a Klingon who wakes up after being drunk.  He is
>groggy, and must attend to his tasks.  He needs to know what time it is in
>order to know how soon he must work!

SIbI' rep vISovnISqu'.  yaHDaq jIpawDI' jIpaSchugh vIHuplu'bej.  HIQaH.

Given even a little context, the question is clear without resorting to
unsubstantiated idiom.