tlhIngan-Hol Archive: Mon Aug 26 17:28:59 1996

David Barron-vaD: qayu'ta'. qatlh chojangpu'be'?

David:

tlhIngan Hol <postal course> vIHaDtaH.  SoHvaD ghojtaH jav vIngeHta'.  'oHDaq
SoHvaD Dochmey law'be' vIyu'ta'.  QaghmeywIj DalughmoHta'neS, 'ach yu'meywIj
DajangmeH pagh Dajatlhpu'.

jIHvaD "yu'mey leghbejpu'be'" vIja'. 'ej "law'bej ghojwI'pu' <postal course>"
vIja'.

vaj SoHvaD bIH vIjatlhqa'.

jabbIIDghomDaq ponglIj vIleghpu.  ghojtaH qeq vIyajbechugh SoHvaD jabbIID
vIngeHlaHa?

ghojtaHvamDaq Dochmey puS vIyajbebogh tulu.  DIvI Hol vIlopu bIH
vItlhobmeH, tlhIngan Hol mutay yap vISovbemo.  bIH yIQijneS.
9) naDev lannISbe Dochvetlhe	That does not need to be here. (since
"lan" is place, why not: naDev Dochvetlhe lannISlube?  As is it seems to
read: Here that doesnt need to place.)
11) quSwIjvo yIvIHmoH navvetlh tIn	Get that big paper out of my chair! (or:
Big Paper, get out of my chair!)(why not: quSwijvo navvetlh tIn yIvIHmoH)?

jIHvaD bIjangneS 'e' vIloS.
TH

Back to archive top level