tlhIngan-Hol Archive: Wed Apr 19 08:21:32 1995

Re: lutHom

According to R.B Franklin:

> > DaQtIq:   > ratlh latlh ghop petaQpu' quvHa'  vIjach
> >
> > mu'tleghvam vIyajchu'be'.
> > <ghop> tlhej'a' <latlh>?  <petaQpu' quvHa'> tlhej'a' <latlh>?
> > <latlh> lo'lu'taHvIS DIp wa'dIch tlha'moHlu' qar'a'?
>
> cha' ghop ghaj DaQtIq.  wa' ghop rIQmoH jagh.  DaH ralthbogh wa' ghop ghaj
> DaQtIq.  latlh ghopDaj 'oH ralthbogh ghopDaj'e'.  QaptaH latlh ghoplIj.
> vaj jaghvaD ja' DaQtIQ:  ratlh latlh ghop.  DaH bIyajchu''a'?
>
> > -- ghunchu'wI'
>
> yoDtargh

rapbe' latlh ghop ghop lath je. cha' ghop vIghaj. rIQchoHchugh
wa' ghopwIj, vaj ratlh ghopwIj latlh. "-then another of my hand
remains" or "-then my hand's another one remains". latlh
ghopwIj 'oHbe' ghopwIj. latlh ghop 'oH. "Another's my hand is
not my hand." -or- "The my hand of another is not my hand. It is
somebody else's hand."

{latlh} is a noun, not an adjective. It must be used with all
the usual noun-noun rules of meaning. It makes for word order
that may seem odd at first, but after great argument, this is
what most folks here settled on.

charghwI'
--

 \___